Vil du være med?

De Grønne har hatt stor medlemsvekst de siste ukene. Vi trenger flere grønne folk i Horten! Kanskje er du én av dem?

19. oktober, 2018

Nå er det snart valg igjen, og vi trenger flere med på laget! Kanskje det kan være deg eller noen du kjenner? Du kan registrere deg som frivillig her, kontakte oss på horten@mdg.no og følge oss på Facebook her

For snart fire år siden startet vi arbeidet med å gjøre Horten til en grønnere by. Fra å ikke en gang ha et lokallag, fikk vi stablet sammen en liste og program på bare noen få måneder, og høsten 2015 gikk vi fra null til to kommunestyrerepresentanter! Svein-Erik Figved var allerede en erfaren politiker etter en periode i kommunestyret for Venstre, men Jen McConachie, ildsjelen bak Horten Fruktdugnad, var helt fersk i politikken. (Bli bedre kjent med Svein-Erik i denne videoen, og Jen i denne).

Siden valget i 2015 har vi fått til masse god, grønn politikk i Horten! Vi har blant annet fått til et grønt gründerhus, skolehage, bedre sykkelveier, vi har sørget for lavere utslipp og mindre nedbygging av dyrka mark og mindre bruk av plast. Vi har fått bedre boliger og arbeid for utviklingshemmede, etablert Grønne Midler, allaktivitetshus på Åsgårdstrand, reddet flere beverfamilier fra felling, og mye mer!